Lidmaatschap

Hengelsportvereniging "de Waal" is gevestigd te Ridderkerk in de wijk Rijsoord en telt circa 2.400 aangesloten sportvissers. De vereniging zorgt voor een goed visstandbeheer in de door haar gepachte wateren. Daarnaast organiseert zij informatieavonden over de hengelsport, (jeugd)viswedstrijden, viscursussen voor de jeugd en behartigt zij lokaal de belangen van de sportvissers. De vereniging beschikt over een eigen clubgebouw, welke is gelegen in Ridderkerk/Rijsoord aan de Vlasstraat 10. Leden van ERHV "de Waal" die vissen in het verenigingswater zijn voor het gehele kalenderjaar vrijgesteld van het nachtvisverbod. De vereniging geeft ook een zogenaamde "3-hengelvergunning" uit (niet gratis!), zodat het mogelijk is om met maximaal 3 hengels tegelijkertijd in het verenigingswater te vissen! Alle leden, plus de donateurs ontvangen tevens 2 maal per jaar het (full colour) verenigingsclubblad met daarin het laatste verenigingsnieuws.

ERHV "de Waal" is aangesloten bij de federatie van hengelsportverenigingen Sportvisserij Zuidwest Nederland en deze maakt deel uit van Sportvisserij Nederland.