Spiegelkarper Uitzetting 4-11-2018 een groot succes!

Maandag, 19 november 2018

Op zondag 4-11-2018 hebben we weer een prachtige spiegelkarper uitzetting gerealiseerd. In totaal zijn er 148 karpers uitgezet, waarvan 124 spiegels. De gemiddelde lengte van de vissen was 45 cm bij iets meer als 2 kilo. Lees verder voor een totaal overzicht met foto’s van de vissen en een overzicht van gewichten/lengtes. Hiermee kun je meteen je vergelijking maken en je terugvangst melden van 1 of meerder van deze parels!

Beste medevissers,

Uitzetting
Zoals eerder aangegeven in het nieuwsbericht en op de facebookpagina heeft er zondag 4 november 2018 uitzetting van karper plaats gevonden. (alle vrijwilligers nog hartelijk bedankt voor de hulp!!!)

In totaal zijn er 148 karpers uitgezet, waarvan 124 spiegels.

De gemiddelde lengte van de vissen was 45 cm bij iets meer als 2 kilo.

Een totaal overzicht met foto’s van de vissen en een overzicht van gewichten/lengtes zijn hieronder in PDF formaat te downloaden.

Karperuitzetting 2018 overzicht maten
> Klik HIER

Karperuitzetting 2018 overzicht vissen (foto's per vis)
> Klik HIER

Omdat we enorm nieuwsgierig zijn hoe de vissen zich gaan ontwikkelen (hopelijk jullie ook) willen we de hulp van de leden vragen de vangsten terug te melden. Jullie kunnen dit doen via skp@erhv-dewaal.nl

De informatie die we graag van jullie willen ontvangen:

* Om te beginnen willen we vanzelfsprekend een foto van de vis, wanneer mogelijk van de linkerflank, dit mag met de vis in de hand (deze wordt op de site gepubliceerd) of op de onthaakmat. (bij spiegelkarperprojecten is het fotograferen van de linkerflank de te volgen lijn, echter waren de tekeningen op de uitzetvissen zo mooi dat we beide zijden gefotografeerd hebben)

* Het gewicht van de vis, dit is de ideale maatstaf om de groei van de vis te monitoren

* Eventueel de vangplaats, dit hoeft niet de exacte stek te zijn. Een sector van de Waal geeft al een goed beeld van de eventuele verplaatsing van de vis. (bijvoorbeeld sector Heerjansdam, Waalweg, Rijsoord of Hendrik Ido Ambacht.

Onder het kopje “Karper terugvangstmeldingen” op de site zullen wij de meldingen publiceren met de foto’s en gewichten.

In de ledenvergadering zullen we jaarlijks de voortgang en ontwikkelingen van het project delen met de aanwezige leden.

Bij voorbaat dank voor al jullie terugvangstmeldingen.

Met vriendelijke groet,

De “Uitzet-commissie”